Dnešní díl diskutuje firemní užití sociálních sítí a médií ze dvou různých pohledů — delegování zevnitř a outsourcingem zvenku. Oboje má svá pro a proti, ale myslím, že se to musí udělat. Ignorovat sociálno je v dnešní době velký luxus. Dále si můžete přečíst o tom, že oproti předchozím letem zaměstnanci tráví méně času na Facebooku a další příjemnou (leč neproduktivní) činností, o hledání nových Facebooků, o etickém usměrňování kreativců a o tom, že digitální produkty by (safra!) měly být více otevřené. DRM? Ne, děkuji…
Empowering Your Employees May Solve Your Content Problems
Některé firmy zjistily, že řeka marketingu pomalu začíná téct jinudy — skrz sociální média a sítě. Ty, které to ještě nezjistily, to pravděpodobně zjistí záhy. Celkem pochopitelně vidíme různé pokusy, jak se s touto novou výzvou vypořádat. Někdy je to horší, někdy lepší a někdo je úplně ztracen. Není to ale tak složité, jak se na první pohled zdá. Jestliže máte pracovníky, kteří mají vaši důvěru pracovat se zákazníky, vítat je u dveří a komunikovat s nimi po telefonu, tak proč jim nedat možnost několikrát denně tweetnout, jít na facebook či napsat příspěvek na firemní blog?
Pokračovat na původní článek Empowering Your Employees May Solve Your Content Problems
Hire a Blogger to Promote Your Business
A nyní předchozí téma z jiného úhlu. Řada malých a středních firem nemá zdroje na svojí prezentaci na sociálních sítích či udržování blogu, resp. si nemůže dovolit výpadky způsobené sezóním nárůstem práce či po dobu nemoci klíčových pracovníků. Řešením může být outsourcing těchto služeb. Ten však skoro nikdo nedělá (dobře). Reklamní agentury a množství PR agentur s tím nějaké zkušenosti mohou mít, nicméně jejich core business je jinde. Pokud tedy chcete začít podnikat, toto je dobrá možnost. Pokud hledáte, kde si to nechat dělat, nenechte se opít rohlíkem.
Pokračovat na původní článek Hire a Blogger to Promote Your Business
Zaměstnanci pracují více. A co na to David Gruber?
Ano, je to tak. Podle studie společnosti truconneXion, o které jsem předtím nikdy neslyšel, se čas, který zaměstnanci stráví v práci nepracovními aktivitami, zkrátil z hodiny a půl na hodinu. Zarazila mě ale následující citace: „… celkový takto promarněný čas se dle výzkumu zkrátil…“ Promarněný? A co duševní hygiena? Odreagování? Osobně jsem nedávno začal používat techniku Pomodoro, kdy 25 minut pracuji a 5 minut nechám mozek přejít na jiné myšlenky. Moje dosavadní zkušenosti jsou dobré, donutí mě to pracovat a hlavně vím, jak dlouho něco dělám. Co vy a odreagování v práci? Vůbec? Hodina? Tři?
Pokračovat na původní článek Zaměstnanci pracují více. A co na to David Gruber?
The eBook User’s Bill of Rights
Jen málo zákazníků je srozuměno s tím, že pokud si kupují knihy či hudbu na Internetu, pak si zpravidla nekupují produkt samotný, ale jen práva na jeho užívání. S tím souvisí i to, že není možné takové dílo dále prodat, jako třeba knížku do antikvariátu, nebo různá další omezení ve formě DRM. A proto vznikají iniciativy jako je tato. Konečně práva zákazníků kupujících si digitální produkt. Safra, proč mi jako platícímu zákazníkovi má hudba nebo e-book přinášet menší užitek než někomu, kdo to ukradne? Mezi některá navrhovaná práva patří:
- právo na otevřené využívání knih místo různých proprietárních omezení,
- právo na využití knih na jakémkoliv zařízení (tedy pokud nakoupím na Barnes & Noble, tak si to přečtu i na Kindlu),
- právo komentovat, citovat, tisknout a sdílet části knih v duchu volného užití (fair use), a
- právo na další prodej knih, jejich archivování, půjčování a podobně.
Podle mě to dává smysl, nicméně se jedná o mladý trh, kde se konvence zatím tvoří. Je na nás zákaznících, abychom řekli, co chceme.
Pokračovat na původní články The eBook User’s Bill of Rights, The eBook Buyer’s Bill of Rights
Paul Graham’s Search for the Next Facebook
Zajímavá kombinace inovačního inkubátoru, byznys andělství a reality show (která se nikde nevysílá). Grahamův Y Combinator dvakrát ročně přestěhuje některé zajímavé start-upy do Silicon Valley, seznamuje je s místními celebritami a nechá je pracovat na sobě samých (a přihodí i nějaký ten peníz). Je na to místo i v Česku?
Pokračovat na původní článek Paul Graham’s Search for the Next Facebook
5 Things Managers Can Do to Keep Creatives Honest
Gregg Fraley dostal do rukou zajímavou studii, která dochází k závěru, že kreativci mohou být méně poctiví — nebo chcete-li méně etičtí — než jejich kolegové, kteří nejsou za kreativitu placení. Inu, dává to smysl; kreativci jsou placení za něco neokoukaného, nového, invenčního, tak proč se divit, že například i jejich výkaznictví bude… kreativní? Teď co s tím? V původním článku najdete pár rad, jak takové chování usměrnit.
Pokračovat na původní článek 5 Things Managers Can Do to Keep Creatives Honest
Thanks for mentioning my article! Gregg Fraley
Well, thanks for writing interesting articles (and book)!
No vida, tak uz se komentuje i v anglictine. Pro me je ze vsech clanku nejzajimavejsi ta myslenka o odreagovani v praci – rekl bych, ze dost lidi to moc nechape. To ze nekdo pracuje 8h bez pauzy je iluze a jestli ne, tak jsem teda dost neschopnej. U me to dost zavisi na typu prace. Kdyz me neco bavi, staci par minut po 3-4 hodinach a vydrzim 12 i vic hodin, kdyz me neco neskutecne s**e, pomodoro je zoufale malo 🙂
Nejenže je 8 hodin práce v kuse klam (tedy v našich podmínkách, v Číně, Vietnamu a podobně by mohli vyprávět… co by dali za jen 8 hodin práce), ale navíc je to neefektivní. Mozek se nedokáže plně soustředit víc než pár desítek minut, poté tvoje výkonnost rapidně klesá.
Pomodoro se mi zatím osvědčuje: jak jsem řekl výše, za 5 minut si propláchneš hlavu (pořád se snažím se naučit žonglovat) a za každým 4. pomodorem je pauza delší, dvacetiminutová. Každopádně to jde dál než jenom na dělení času – nutí tě to evidovat, co děláš, organizovat si úkoly do skupin, evidovat, co tě vyrušilo (a vyrušení eliminovat)… Nakonec ti z toho může vyjít i časová statistika. Až budu mít chvíli, tak to tady rozepíšu – je to zajímavé.